1 Kasım 2010 Pazartesi

Tekrar Kapadokya 29-31 Ekim 10

sadece gezi fotoğraflarına bakmak isteyenler için link:
gezmek için olmazsa olmaz şart arayanlardan mısınız?enerji,para ve sağlık.eğer bu üçgen ile kendinizi sınırlandırırsanız önce gezegeni sonra da kendinizi öğrenemeden,hep bu şartları sağlamaya çalışarak geçirirsiniz zamanınızı,belkide ömrünüzü.blog yazılarının çoğunda bu şartları zorlayarak neler yapabildiğimizi okuyabilirsiniz.son örneğini ise KAPADOKYA gezimizde inceleyebilirsiniz.
ekonomik anlamda düze çıkmak için 1 ay kadar uyumamız gereken bir döneme rastladı KAPADOKYA.sende yok,bende yok,onda yok diyerek kasa yapmaya çalıştık.kasa bizim grup gezilerde sıkça başvurduğumuz bir yöntem.kasa için herkesten eşit para toplanır,ortak olan her harcamayı bu kasayı tutan arkadaş yapar.böylece yeme-içme mekanlarında 'sen ödedin,ben ödiycem' gibi adisyon münakaşaları ve 'bende bunu ısmarlarım ödeşmek için' gibi gereksiz cengaverliklere girmeden harcamaları bir elden yaparız.
oralarda çok harcamayalım diye Nilüfer börekler,kurabiyeler yapmış.Fikret'de ton balıklı sandviç,meyve getirmiş.bende top kek ve börek yapabildim.arabada neredeyse çantadan çok yiyecek var.
sabah UÇHİSAR'da olacak şekilde perşembe akşamından yola koyulduk.ben böyle yağmur hiç görmemiştim.gerçekten bu sefer gök delindi diye düşündük.bitmeyen İstanbul trafiğinde 3 saate yakın köprü üstünde kaldık.köprüyü geçmek yetmedi.bu seferde yolda olan kazalardan ve yağmurun şiddetlenmesinden İzmit çıkışına kadar konvoy halinde çıktık.bu sıkıntı Bolu'ya gelene kadar sürdü.Bolu'dan Ankara'ya ayrılırken yağmuru,yoğun trafiği geride bırakıp tatlı tatlı yolumuza koyulduk.
sabah 08:00 gibi oteldeydik.Oteli bize Murat'ın bir arkadaşı ayarladı.UÇHİSAR bölgesinde KİLİM PANSİYON.odalar dolu olduğundan Ahmet Bey bizi özel bir eve yerleştirdi.odaları özenle yapılmış bu ev bize hiçbir yere gitmeyin burada kalın diyordu.ortak kullanıma açık zevkli mutfağına,verandasına,bahçesine,bahçesindeki güvercinlerine arkanızı dönerseniz vadiyi ve peribacalarını karşınızda buluyorsunuz.hiç bir görsel yada işitsel kirlilik yok.
odalara yerleşip Ahmet Bey ile sohbet ettikten sonra bölgeye ilk defa gelen Fikret,Nilüfer ve Murat'ı AÇIKHAVA MÜZESİNE götürdük.bırakın bir yerlere bakmayı içeri girmek bile bir meseleydi.
şansımızı bir de ÇAVUŞİN ve ZELVE'de denemeye karar verdik.bir yıl boyunca arkadaşlarımıza bu bölgeyi anlatıp kalabalıktan dolayı zevkle gezi yaptıramamak endişesi yaşadım.neyse ki ÇAVUŞİN ve ZELVE biraz yürüme,tırmanma gerektiren etaplar olduğundan buralar aşırı kalabalık değildi.büyük peribacalarını gezerken yeni yaptırdığım pankartla fotoğraflar çektik.
gezi sonunda bir çay bahçesinde getirdiğimiz erzaklarla ziyafet çektik.
PEMBE VADİ bölgedeki en sevdiğimiz vadi.bu yorucu günü,tatlı tatlı bir yürüyüş ile bitirmek için çok uygun.yolun sonundaki büfede bira ile kendinizi ödüllendirdiğinizde ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz.hafif yağmur başlarken arabaya ulaştık.PEMBE VADİ yürüyüşü yaklaşık 7 km.
dinlenmek için otele geçmeden evvel TURASAN ŞARAPÇILIK'da hediyelik ve burada tüketmelik şarap aldık.niyetimiz KIZIL ÇUKUR'da gün batımını yapıp bir iki şişesini afiyetle bu manzara eşliğinde tüketmekti.fakat hava puslu ve bulutlu olduğundan gün batımının manası kalmadı. bizde şaraplarımızı otel görünümlü sarayımızda içmek için otele döndük.
akşam yemeğinde Fikret'in hazırladığı sandviçler vardı.üzerini şarap,bira ve rakıyla süsleyip,vadinin,bu muntazam tasarlanmış evinin tadını çıkarttık.cezalı kağıt oyunu oynadık.Nilüfer ertesi gün içilecek bir posta çayları ısmarlamayı kaybetti.Murat ise o çayları servis etme cezası aldı.Ahmet ise akşam mangalda Murat'a yardım etmek olan en zor cezayı aldı.Fikret ve ben ise günün kazananı olarak mutlu mesuttuk.gece boyunca hepimiz yol yorgunu olduğumuz halde uykuya direnip anı yaşamaya çalıştık.
Ertesi gün planımız YERALTI ŞEHİRLERİ,IHLARA VADİSİ ve akşam otel/sarayımızda mangal... kahvaltıdan sonra yeraltı şehirleri için Nevşehir,Aksaray tarafına doğru gittik.KAYMAKLI YERALTI ŞEHRİ çok kalabalıktı.burayı es geçip DERİNKUYU YERALTI ŞEHRİ'ne yöneldik.burası daha tenhaydı.fakat yavaş,yavaş gruplar gelmeye başladı.
Yeraltı şehrinin bir bölümünde sıkışma yaşandı.Murat ve ben Almanca'dan başka bir şey bilmeyen gruba,tek bildiğimiz dil Türkçe olarak 'içeride yer yok,geri dönün' demeye çalıştık.hatta bir ara 'anlamıyormusun kardeşim.yer yok.small rum and full.'diye türkçe ingilizce saydırdık.
çıkınca başka yeraltı şehri gezisine tövbe edip cezaları icra etmek için bir çay bahçesine oturduk.Murat garsonla konuşup cezalı olduğunu ve bu masaya servisleri kendinin yapması gerektiğini söyledi.hatta cezaya o kadar kendini kaptırmıştı ki bir ara yan masadan bir amca Murat'a hesap ödedi.Nilüfer'de cezasını yerine getirdi ve IHLARA VADİSİNE doğru yola koyulduk.
IHLARA VADİSİ'nde Ahmet ve Fikret arabayı IHLARA VADİSİ'nin sonunda bulunan SELİME köyüne bıraktı.oradan da taksi ile IHLARA girişine geldiler.eğer bizim gibi araçla geldiyseniz ve vadiyi sonuna kadar yürüyecekseniz bu yöntemi yapın.SELİME'de taksiler arabayla geldiğinizi görünce daha az fiyat çekiyorlar.yoksa arabayı IHLARA tarafına park edip,SELİME'ye gidip,oradan taksi tutarsanız,taksiciler vadiyi geri yürümeyi göze alamayacağınızı anlayıp kafasına göre fiyat çekiyor.IHLARA tarafında ödediğiniz otopark parasıda ekstra.Ahmet ve Fikret SELİME'den IHLARA'ya taksi için 20TL. ödediler.
IHLARA VADİSİ yanında ona eşlik eden MELENDİZ ÇAYI ile büyülüdür.eğer bir önceki gezimizde olduğu gibi aylardan Nisan olsaydı bülbül sesleri mutlaka bizi farklı alemlere taşırdı.çeşitli kiliseleri görmek için yaptığımız yürüyüşleride sayarsak yaklaşık 15km. yürüdük ve SELİME'deki aracımıza ulaştık.
SELİME'de çay içtiğimiz yerdeki garson yeraltı şehirlerinin en güzelinin aslında SELİME'de olduğunu fakat turizme çok açılmadığını ve mutlaka görmemiz gerektiğini söyledi.havanın kararmasından dolayı bu geziyi bir sonraki KAPADOKYA gezisine bırakıp dönüşe geçmeye karar verdik.ama hepimizin aklı SELİME'deki yeraltı şehrinde kaldı.giderseniz yerimize de gezin.
dönüş yolunda akşam için alış veriş yaptık.et,salata malzemesi ve yarınki gezimiz için erzak aldık.Murat'ın mangaldaki yardımcısı cezalı Ahmet'di.hepimiz zevkle bu manzarayı izledik. Nilüfer ile çorba salata yapıp sofrayı kurduk.yedik,güldük,söyledik,sövdük ve içtik.SPARTACUS dizisini KAPADOCYUS olarak değiştirip fotoroman çektik.
gece ilerleyen saatlerde misafir bile kabul ettik.ertesi gün nasıl gezip ardındanda nasıl İstanbul'a dönüş yoluna çıkacağız hesabını yapamadan gidip kelimenin tam anlamıyla zıbardık.
son gün kahvaltıyı geç yapıp,tatlı otel sahibimiz Ahmet bey ile sohbet edip GOMEDA VADİSİ için MUSTAFAPAŞA'ya (Sinosis) gittik.hava oldukça güzeldi.GOMEDA yürü yürü bitmez.sonuna hala gitmiş değiliz.dönüşümüz arabanın yanı olacağından 1,5 saat gidiş,1 saat dönüş olarak düşünüp yürüyüşe başladık.yürüyüş sonunda 8km. yürüyüş mesafemiz olmuştur diye düşündük. MuUSTAFAPAŞA'da (Sinosis) çay ve börek molası verdik.Murat ve Nilüfer etrafı gezdi.
akşam üzeri,İstanbul'a dönüş için yola çıkmadan evvel Ürgüp'te yemek molası verdik.sonrasında gün batımına doğru yola koyulduk.
bu gezimizde ne kadar harcarız yarışmamız vardı.herkes 1 kişinin konaklama ve yol parası hariç günlük maliyetini tahmin ediyor.gezi sonunda kasa 1 kişinin günlük maliyetini çıkartıyor. sonuca en yaklaşan arkadaş ödüllendiriliyor.bu gezimizde kazanan ilk buluşmada kendine sosyetik bir içki ısmarlayacak ve parasını diğerleri ödeyecekti.iki tane birinci olur ise sonuncunun cezası ilk buluşmada masanın içkilerini servis etmek olacaktı.sonuçlara gelince Nilüfer ve ben günlük 20tl/adam diyerek birlikte birinci olduk.Fikret ise günlük 50tl/adam tahminiyle her ne kadar itiraz etse de sonuncu oldu.
3 günlük gezimizin yürüyüş tablosu
pembe vadi-7km+Ihlara vadisi-15km+gomeda vadisi-8km=30km.
ekonomiklik tablosuna gelince
yol+yemeklere 115 TL/adam+konaklama için (2 gecelik) 80TL/adam=195 TL/adam

istendiği zaman ekonomik tatil de oluyormuş işte.kendimize de bunu kanıtlamış olduk.'olmazsa olmaz' şartlar yerine 'ne olcak ya' diyebilirseniz gezilerinizi daha keyifli kılabilirsiniz.yoksa çok para harcayarak herkes gezi yapabilir.hüner az para ile gezmekte.