14 Ağustos 2006 Pazartesi

Şuan ve geçmiş için Bozcaada 06

sadece gezi fotoğraflarına bakmak isteyenler için link: http://picasaweb.google.com/leylegihavadagorunce/Bozcaada#

Bozcaada sınırları aşmak demekti benim için.aileden bağımsız,hep kafamda olupda bir türlü parayı bulupda gidemediğim,her yıl gidilecek yerler listesinde olupda gidilemeyen yerlerdendi.

evlilik benim gibiler için birazda özgürleşmek demek.işte bu tatilde bunun ispatı oldu.

2003 yılı Bozcaada'yı ilk keşfedişimiz oldu.cebimizde fazla paramız olmadığından averaj bir yerde kaldık.bir gece ekonomik yeme içme alternatiflerini değerlendirdik,bir gece rakı balık yaptık.böylece Bozcaada şarabını ne ağzımıza ne de bavulumuza koyamadan döndük.ama nefis üzümlerinden bol bol yedik.para yoktu alamadık işte.

denize girmek için ayazma gibi bilindik yerleri var fakat AKVARYUM KOYU diye bir mevkiisi var ki kalabalıktan uzak,özgürce yüzüp güneşlenebilirsiniz.burada kalabalık olmadığından çok çeşitli balıkları yüzerken yakınınızda görebilirsiniz.şemsiyeniz ve buzdolabınız varsa güneş batana kadar ayrılmayın buradan.

Bozcaada'ya son gidişimizde RENGİGÜL KONUKEVİ'nde kaldık.şehrin içindeki pansiyon adeta bir müze gibi.odalardaki ve koridorlardaki eşyalar o kadar çok ve çeşitli ki hayranlıkla bakıp en ilgincini seçmeye çalışırken bulabilirsiniz kendinizi.Pansiyon sahibi Özcan hanım çok samimi ve misafirperver biri.akşam yemeği için ucuz ve güzel yerlerin adreslerini vererek misafirlerinin keselerinide düşünecek kadar ince.

Bozcaada şarap memleketi malum.bizim tercihimiz ÇAMLIBAĞ YUNATÇILAR.o kadar tatlı sahipleri var ki.tadım yaparken hoş sohbetleriyle ne kadar içtiğinizi anlayamazsınız.ilk gelişimizde evet hiç birinden alamamıştık ama ÇAMLIBAĞ YUNATÇILAR sağolsun istanbul'a kadar yolluyorlar şarapları.fiyatlarıda makul.bazı markalar var Bozcaada'ya has.çok reklam vermiş.corvus,talay ve ataol gibi.onlarda şüphesiz iyidir.corvus biraz pahalı geldi bize.talay ve ataol'u hiç deneyemedim.çamlıbağcı oldum kısacası.zaten o kadar da bilinçli içtiğimiz söylenemez.bir kaç kıstasımız var onlara haiz olan şarap en iyi şaraptır.
Bozcaada gittikçe bozulan bir ivme halinde gözlemlediğim kadarıyla.o kendine münhasır sevimli pansiyonları,her geçen gün biraz daha verdiği hizmetin kat kat üstünde paralar isteyen mekanlara dönüştüğünü görüyorum.gittikçe sınıf değiştirdi ziyaretçiler.eskiden şöyleydi böyleydi diye ahkam kesemem.ne kadar ki geçmişim.ama ilk gittiğim günden bu güne kadar her sene gerek bağ bozumunda gerek sezon başlangıcında hep arar konaklama fiyatlarını öğrenirim.bir hesap kitap yaptığımızda 'yuh be amma da uyanıklar.bu senede para kazandırmayalım' diye karar alırız.

ada hayatı bazı zorluklarıda içinde barındırdığından biraz pahalı olabilir tabii ki.ama yakında berkecanlar,edanazlar falan ortada dolaşırsa şaşmam.

para varsa en azından tatil sürecinde 1-2 akşam yemeğini KORELİ'nin yerinde yemenizi tavsiye ederim.gerçi adada bayat balık bulmak zor ama en azından fiyatları sizi şaşırtmaz.
Güncesini yazdığım şu günlerde Bozcaada oldukça gerilerde kalmasına rağmen tadı hala damağımızda,ruhumuzda.bir kaç gezimizde olduğu gibi fotoğraf makinamız o zamanlar çok kötüydü ve bizde henüz hatıra fotoğrafı çekme anlayışı tam gelişmemişti.o yüzden gezi güncesini fotoğraflarla şenlendiremiyorum.
o zaman yakın zamanda keşke Bozcaada'ya gidebilsek de güzel fotoğraflarını çekebilsek diye dua ederek yazımı tamamlıyayım...