9 Mayıs 2011 Pazartesi

Düzce Yaylası Kampı 07-08 Mayıs 11

gezi fotoğrafları için:https://picasaweb.google.com/leylegihavadagorunce/DuzceYaylasKamp#
yılın ilk kampını DÜZCE'de yaptık.bu kampın benim için farklı bir yanı da 20 yıl evvelki lise arkadaşlarımında bize katılmış olmasıydı.eski yeni dostlarla sabah hareket etmeye sabredemeden gece çıkış kararı aldık.iyi de oldu.haftasonu kamplarında sabah hareket olursa en erken 09:00 gibi kamp alanına varılıyor.kahvaltı falan derken gün baya heba oluyor.gece çıkışlarıyla hem araçta dinlenmiş hem de ertesi güne bir çok şeyi yapmak için zaman kazanmış oluyoruz.
bu gezi güncesini yazarken,bize rehberlik yapmış olan TAMZARA'dan ŞENER'in,tur sonunda bize gönderdiği teşekkür mailinden ufak kopyalar almaya karar vermiştim.fakat baktım ki ŞENER bizim kampı gayet de güzel anlatmış.o yüzden onun yazısını ufak kopyalarla aktarmak yerini tamamını ona bırakmayı daha uygun gördüm.
benim kamp için söyleyebileceğim tek şey dostlarla,doğada olmanın insana ne kadar çok can kattığla ilgili şeyler.bunu da çok dillendirmeye gerek yok.zira bu yazıyla ilgilenmek aynı zamanda bu işlerle ilgilenmek anlamına geldiğinden gayrisi kendini aşmak olacaktır.
ne demiş TAMZARA'dan Şener arkadaş şimdi ona bakalım.
Cuma gecesi 02.00 sularında DÜZCE GÖLYAKA'ya bağlı BALIKLI YAYLASI'nda gerçekleştireceğimiz Kamp Turumuz için yollara düştük. Meteorolojinin hafta boyunca sağanak yağışlı olacağı anonsları 'acaba ıslanacak mıyız?' sorusu yol boyunca kafamızda dolandı durdu.

DÜZCE'ye yaklaştığımızda şafak sökmüştü. Her yanımız yeşildi artık. Hedefimizdeki yaylaya yoğun orman kaplı yollardan ilerledik. Derken ilk kar kütleleriyle karşılaştık. Kısa bir süre sonra kar kütleleri geçit vermez oldu. Bunun üzerine yönümüzü yürüyüş planladığımız diğer iki yaylaya çevirdik. Biri kar, diğeri heyelan yüzünden geçit vermedi. 1300 - 1400 metre yüksekliğinde kamp kurma ihtimalimiz kalmayınca daha aşağılara yöneldik. Böylece B planı olarak elimizde tuttuğumuz GÜZELDERE MESİRE ALANI yeni kamp alanımız oldu.
Brunch'a dönen kahvaltının ardından katılımcılarımızla dinlenmeye çekildik. Saat 15.00 sularında isteyen katılımcılarımızla iki saatlik bir gezi yaparak çevreyi keşfe cıktı.
Bu gezimizi tamamlayıp akşam yemeği hazırlıkları için Kampımıza döndük. Taze çayımız bizi bekliyordu. Bir taraftan çayımızı yudumlarken bir taraftanda elbirliğiyle yemeğimizi hazırladık.
Keyifli bir mangal partisiyle başlayıp daha sonrasında keyfe keyif katan açık ateşin başındaki sohbet; kadehler, közde patatesler eşliğinde gece yarısına kadar devam etti.
Bu arada hep birlikte söylenen şarkı ve türküleri de unutmamak lazım :))
Kalkış sabah 09.00 olmasına rağmen erken kalkan katılımcılarımız çayı demleyip kahvaltıyı hazırlamaya başlamıştı bile...
Uzun senelerdir bizlerle birlikte olan dostlarımızın yanında yeni katılan arkadaşlarımız da çok kısa sürede kaynaşmış ve tam bir ekip ruhuyla hareket etmeye başlamışlardı. Klasik kamp kahvaltısının dışında odun ateşinde kızartılmış ekmeklere omlette eşlik etti.
Elbirliğiyle kampımızı topladıktan sonra GÜZELDERE ŞELALE'sine doğru dönüş yürüyüşümüz başladı.
Derenin yükselmiş olması, dere yatağındaki patikayı yürünemez hale getirmişti. Bunun için farklı bir patikadan EFLANİ GÖLÜ'ne doğru rahat ve keyifli bir yürüyüşe başladık.
Yürüyüşümüzün en keyifli anları göle yaklaştıkça görülmeye değer manzaraydı. Aracımızla buluşup EFLANİ GÖLÜ'nde kısa bir molanın ardından dönüş yolculuğuna başladık.
Bir ara ACARLAR LONGOZU'nu planımıza alsak da yolun uzunluğundan dolayı vazgeçmek durumunda kaldık. Ama sözümüz söz en kısa sürede aynı grup için bir LONGOZ gezisi organize edeceğiz.
Bir gezimizi de yeni yerler görmenin ve iki günlüğüne de olsa doğanın içerisinde geçirmenin keyfiyle tamamladığımızı düşünüyoruz.
Kampımız süresince paylaşımlarını eksik etmeyen tüm katılımcılarımıza teşekkürlerimiz sunar ve hatalarımız için bir kez daha özür dileriz.
Yeni keşiflerde görüşmek dileğiyle, iyi günler.

Şener Kalemci
TAMZARA TUR'dan rehberimiz ve arkadaşımız ŞENER KALEMCİ arkadaşımıza bu yazı ve kamp boyunca bize katlandığı yetmezmiş gibi keyiflere keyif katmasından dolayı teşekkürler.